اخبار

نشست کارشناسان دفتر مدیریت امور حقوقی دانشگاه و مراکز تابعه شهر کرمانشاه با معاون دادستان کرمانشاه

نشست کارشناسان دفتر مدیریت امور حقوقی دانشگاه، کارشناسان حقوقی معاونت ها و مراکز تابعه شهر کرمانشاه با معاون دادستان کرمانشاه

دفتر حقوقی,دانشگاه,علوم,پزشکی,کرمانشاه
اولین نشست تخصصی کارشناسان حقوقی دانشگاه با معاونت محترم دادستانی روز سه شنبه در محل دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد .

اولین نشست تخصصی کارشناسان و مدیران حقوقی دانشگاه ، معاونت ها و مراکز درمانی شهر کرمانشاه با معاون محترم دادستان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

این جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید شروع شد و در ابتدای جلسه آقای دکتر فریبرز ایمانی معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع  ضمن خوش آمدگویی به معاون محترم دادستان و کار شناسان حقوقی دانشگاه از حضور گرم و صمیمانه مجموعه دادسرا در کنار دانشگاه تقدیر و تشکر نمود، وی همچنین از اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت حقوقی دانشگاه تشکر کرد.

آقای دکتر ایمانی مقدم معاون دادستان :

خدماتی  که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ارائه میشود گستردگی خاص خود را دارد به گونه ای  از قبل از تولد تا بعد از مرگ را در بر میگیرد ، به تشخیص درست آقای دکتر صادقی دادستان محترم استان ،  آقای دکتر مرادی ریاست دانشگاه علوم پزشکی و آقای عسگری مدیریت امور حقوقی دانشگاه دفتر نماینده دادستان افتتاح شد.

اولین استانی هستیم که یک حلقه اتصال بین دادسرا و دانشگاه در سطح کشور به این شیوه برقرار نمودیم تا مکانهائی که پرونده ساز است را در همان اول راه شناسائی  و از رفت و آمدهای بیخود به دادسرا و اتلاف وقت نیروها شما جلوگیری و از سرگردانی آنها در فضای شلوغ دادسرا بکاهیم و همین جا به پرونده ها رسیدگی کنیم.

بعضا" در رسانه ها می بینیم که پیگیری حقوق عامه از مطالبات ریاست جدید قوه قضائیه است که ما از نزدیک به آنها رسیدگی میکنیم و به مدیرانی که به هر دلیل متوجه موضوع نیستند تذکرات لازم را می دهیم.

یکی از مهمترین خواسته های دادستان از شما عزیزان حاضرین در جلسه اینست که ساز و کار را به گونه طراحی کنید که مراجعه به دادسرا کمتر بشود که باعث اتلاف وقت دادسرا ، پرسنل  خود شما و مردم نشود مخصوصا" در مسائلی  که نیاز به مراجعه حضوری نیست مثل موضوعات خارج از موارد 19 گانه مرگ مشکوک.

از باب همدلی و همکاری و از باب نزدیکی وظایف ما به ارائه خدمت به مردم در کنار هم هستیم و در بعضی جاها مواردی که باعث ایجاد پرونده می شود بررسی ،  بر خروجی مصوبات تاکید و اقدامات بر اساس همین مبنا باشد و از ارجاع پرونده های مشابه جلوگیری شود .

آقای عسگری مدیر امور حقوقی دانشگاه :

ضمن خوش آمد گویی به میهمانان و مدعوین در جلسه بیان داشت :

در خصوص حقوق عامه هنوز ابهاماتی وجود دارد که حتی برای برخی از حقوقیون نیز جا نیافتاده و تفسیرش مشكل است ، اینکه گفته میشود دانشگاه از قبل از تولد تا بعد از مرگ درگیر موارد حقوقی و قانونی است بر دادسرا نیز صدق میکند و به نوعی روابط حقوقی موجود وظایفمان  در این زمینه مشترک است .

در مواردی که پرونده ساز است اقداماتی داشته ایم مثلا" در بحث تغییر نام پرونده بیماران اقدام نمودیم و یک و بخشنامه تدوین کردیم و از ارجاع بیماران و خانوده های آنها به داسرا و دادگستری ها جلوگیری کردیم .

در خصوص پرونده بدهی بیماران از اظهار نامه استفاده کردیم و از طریق ارسال آن مدارک و آدرس ها را بدست آوردیم و چند فقره حکم نیز گرفتیم . ایشان همچنین از زحمات همکاران واحد مدیریت امور حقوقی دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.

در پایان کارشناسان معاونت های مختلف به ارائه گزارش و بررسی برخی از مشکلات پرداختند

 

نشست با معاون دادستاننشست با معاون دادستاننشست با معاون دادستان


نشست با معاون دادستان


نشست با معاون دادستان
نشست با معاون دادستان
نشست با معاون دادستان


 

 

 

۲۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹
دفتر مدیریت امور حقوقی دانشگاه |
تعداد بازدید : ۱,۳۳۳
کد خبر : ۳۶,۹۶۶

نظرات بینندگان

ali kiani
۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
1

باسلام ازهمکاران حقوقی دانشگاه وتلاش این عزیزان دررفع مشکلات حقوقی وباتشکراززحمات ویژه ای آفای قنبری احمدرضادوستوندی بیمارستان طالقانی


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید